Р е п у б л и к а б ъ л г а р и я
ОБЛАСТEН УПРАВИТЕЛ НА ОБЛАСТ БУРГАС
Адрес: гр. Бургас, ул. „Цар Петър” № 1
№ 31-00-14
03.10.2023г.
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители и Заповед № РД-10-270/03.10.2023г. на Областен управител на област Бургас
ОБЯВЯВА
конкурс за длъжността
„Главен експерт” вотдел „Териториално устройство и държавна собственост“,
дирекция „Административен контрол, регионално развитие и държавна собственост”
вОбластна администрация Бургас
ИЗИСКВАНИЯ
Минималните и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността, са следните:
- лицето да е български гражданин или гражданин на друга държава - членка на Европейския съюз, на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, да е навършило пълнолетие, да не е поставено под запрещение, да не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и да не е лишено по съответния ред от правото да заема съответната длъжност;
- висше образование; образователна степен: бакалавър;
- област на висшето образование – технически науки с професионално направление “Архитектура, строителство и геодезия“ и специалност “Строителство на сгради и съоръжения (промишлено и гражданско строителство)“, „Геотехническо инженерство“, „Хидромелиоративно строителство“, „Хидротехническо строителство“, „Водоснабдяване и канализация“, „Урбанизъм“, „Пътно строителство“.
- професионален опит: минимум 2 години и/или присъден минимум IV младши ранг;
- длъжностно ниво по КДА: 9
- наименование на длъжностното ниво по КДА: Експертно ниво 5
Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Основният размер на заплатата за длъжността се определя в рамките на минималния и максимален размер на основната месечна заплата, съгласно Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация в границите от 780 лв. до 2450 лв., като индивидуалният размер ще бъде определен при назначаването, съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и чл. 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация.
Допълнителна квалификация и умения, носещи предимство за кандидатите:
- много добри познания и работа с MS „Office”, Internet, Outlook Express;
- придобит професионален опит в държавната администрация;
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ
Кандидатите следва да представят за участие в конкурса, лично или чрез упълномощено лице, следните документи:
- писмено заявление за участие в конкурса – по образец;
- автобиография
- декларация за обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители – по образец;
- копия от документи за придобита образователно–квалификационна степен и допълнителна квалификация, които се изискват за длъжността;
- копие от документите, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобитият ранг като държавен служител;
- документ удостоверяващ или деклариращ идентичността на имената, при несъответствие на същите в представените документи.
ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ
Начин на провеждане на конкурса – решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и интервю.
Документите следва да бъдат подадени в срок до 17:30 часа на 16.10.2023г. в деловодството на Областна администрация Бургас, ул. ”Цар Петър“ № 1. Документите може да се подават и по електронен път на e-mail: oab.delovodstvo@gmail.com, като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Списъците или други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на информационното табло в Центъра за обслужване на граждани в Областна администрация Бургас и на интернет страницата на Областна администрация Бургас: www:bs.government.bg.
Информация за длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- Извършва огледи и изразява становища относно местоположението, състоянието и устройствения статут на поземлени имоти, сгради и други обекти – държавна собственост;
- Заявява административни услуги пред Службата по геодезия, картография и кадастър гр. Бургас – издаване на скици, схеми, скици-проекти, схеми-проекти, удостоверения за имоти – държавна собственост и др. вкл. Получава издадените официални документи;
- При необходимост от изменение на действащите подробни устройствени планове относно имоти – държавна собственост, изразява становища и подготвя искания за именение;
- Извършва действия по съставяне на актове за публична и частна държавна собственост и отразяване на промени в обстоятелствата върху съставени актове за държавна собственост;
- Отразява данните за имотите – държавна собственост в регистрите по закона за държавната собственост и ППЗДС;
- Осъществява процедури по отписване от актовите книги за държавна собственост на имоти, неправилно актувани като държавна собственост, и имоти, основанието за актуване на които е отпаднало;
- Извършва заверки върху молби-декларации по обстоятелствена проверка в законоустановените срокове;
- Приема и консултира граждани и юридически лица по повод постъпили техни преписки;
- Подготвя отговори по молби, жалби и запитвания на граждани и юридически лица, свързани с прилагането на ЗДС, ЗУТ, ЗКИР, ЗСПЗЗ и др. специални закони;
- Изготвя кореспонденция, участва в комисии и извършва експертни и технически действия по управление и разпореждане с имоти държавна собственост;
- Изразява становища и извършва необходимите експертни и технически действия в процедурите за одобряване на подробни устройствени планове, съгласуване и одобряване на инвестиционни проекти и издаване на разрешения за строеж за обекти, които съгласно разпоредбите на ЗУТ са от компетентността на областния управител;
- Участва като представител на областния управител в междуведомствени комисии и експертни съвети по ЗКИР, ЗУТ, ЗСПЗЗ, ЗООС и ЗЗТи др. и осъществява взаимодействие с компетентните специализирани администрации;
- Извършва необходимите действия в производствата по принудително отчуждаване на недвижими имоти – частна собственост за държавни нужди и подготвя заповеди за отчуждаване;
- Оказва съдействие и консултира служителите в администрацията по въпроси и казуси, свързани с кадастъра, устройството на територията и строителството;
- Подпомага вземането на решения на по-високи нива, като съдейства на ръководните длъжности в набирането, анализирането и систематизирането на информация за поставени проблеми;
- Съставя актове за установяване на нарушения по чл. 24, 25, 27, 28, 29, чл. 30, ал. 1 и 2 и чл. 31 от ЗУЧК в случаите по чл. 7, ал. 6 от ЗУЧК;
- Съставя актове за установяване на нарушения по чл. 23 и 24в от ЗУЧК в случай, че министърът на туризма е сезиран за извършването им и не е започнало административнонаказателно производство по реда на чл. 32, ал. 4 от ЗУЧК;
- Съставя актове за установяване на нарушения по чл. 31 от ЗУЧК, извършени на неохраняем морски плаж или на морски плаж за природосъобразен туризъм;
- Съставяне на актове за установяване на нарушения по чл. 83, чл. 84 от Закона за държавната собственост;
- Разработва експертни анализи и оценки, изготвя становища, предоставя методически указания по прилагането на административните актове във връзка с дейността на администрацията, изготвя експертни анализи и оценки във връзка с осъществяване правомощията на Областния управител.
- Съдействие за повишаване квалификацията на служителите и подобряване организацията на работата на общинските администрации за своевременното и законосъобразното обслужване на гражданите;
Работни места – 1 брой.
Лице за контакти и допълнителна информация: Старши експерт „Човешки ресурси”, тел. 056/89-41-54.
ПЛАМЕН ЯНЕВ /п/
Областен управител на област Бургас