Р е п у б л и к а б ъ л г а р и я
ОБЛАСТEН УПРАВИТЕЛ НА ОБЛАСТ БУРГАС
№ 31-00-8
04.07.2023 г.
На основание чл. 10а, ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 14 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители и Заповед № РД-10-185/04.07.2023 г. на Областен управител на област Бургас
ОБЯВЯВА
конкурс за длъжността
Старши експерт в отдел „Координация и административен контрол”,
дирекция „Административeн контрол, регионално развитие и държавна собственост”
вОбластна администрация Бургас
ИЗИСКВАНИЯ
Минималните и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността, са следните:
- лицето да е български гражданин или гражданин на друга държава - членка на Европейския съюз, на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, да е навършило пълнолетие, да не е поставено под запрещение, да не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и да не е лишено по съответния ред от правото да заема съответната длъжност;
- висше образование - образователна степен: бакалавър;
- област на висшето образование: социални, стопански и правни науки с професионално направление - право;
- професионален опит: минимум 1 година и/или присъден минимум IV младши ранг (съгласно постановление на Министерски съвет № 230 от 01.08.2022 г., обнародвано в държавен вестник бр. 62 от 05.08.2022 г.);
- длъжностно ниво по КДА: 10
- наименование на длъжностното ниво по КДА: Експертно ниво 6
- Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Допълнителна квалификация и умения, носещи предимство за кандидатите:
- висше образование - образователна степен: магистър;
- професионална квалификация: право;
- много добри познания и работа с офис пакет Microsoft Office, Internet, работа с правно информационна система и др.;
- придобит професионален опит в държавната администрация.
Основният размер на заплатата за длъжността се определя от органа по назначаване на основание чл. 67, ал. 4 от ЗДСл в зависимост от професионалния опит на кандидата и съгласно изискванията на Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129 от 26.06.2012 г..
- Минимална основна месечна заплата, определена за степен 1 на длъжностното ниво: 780 лв.
- Максимална основна месечна заплата, определена за степен 1 на длъжностното ниво: 1700 лв.
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ
Кандидатите следва да представят за участие в конкурса, лично или чрез упълномощено лице, следните документи:
- писмено заявление за участие в конкурса – по образец;
- автобиография
- декларация за обстоятелствата по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители – по образец;
- копия от документи за придобита образователно–квалификационна степен и допълнителна квалификация, които се изискват за длъжността;
- други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността;
- копие от документите, удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобития ранг като държавен служител;
- документ удостоверяващ или деклариращ идентичността на имената, при несъответствие на същите в представените документи.
ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ
Начин на провеждане на конкурса – решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и интервю.
Документите следва да бъдат представени лично или чрез упълномощено от кандидата лице в срок до 17:30 часа на 14.07.2023 г. вкл. в деловодството на Областна администрация Бургас, ул. „Цар Петър“ № 1. Документите може да се подават и по електронен път на e-mail: governor@bs.government.bg, като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
Списъците или други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на информационното табло в Центъра за обслужване на граждани в Областна администрация - Бургас и на интернет страницата на Областна администрация Бургас www.bs.government.bg.
Информация за длъжността, съгласно длъжностната характеристика:
- Упражняване на контрол по законосъобразността на актовете и действията на кметовете на общини;
- Упражняване на контрол по законосъобразността на актовете и действията на органите на местното самоуправление и местната администрация на територията на областта в случаите, когато това е възложено на областния управител със закон или с друг нормативен акт;
- Подпомага дейността на междуведомствени съвети и комисии, назначени със заповеди на областния управител като изпълнява възложените със заповедите функции;
- Изготвя отговори по постъпили писмени заявления, жалби, сигнали на граждани;
- Координиране и подпомагане на дейността на териториалните звена на органите на изпълнителната власт и взаимоотношенията им с общинските администрации;
- Координиране и подпомагане на дейността на кметовете на общини при осъществяване на взаимодействие с регионалните дирекции на вътрешните работи по опазване на обществения ред и борбата с престъпността;
- Да съставя актове за установяване на нарушения по чл. 24, 25, 27, 28, 29, чл. 30, ал. 1 и 2 и чл. 31 от ЗУЧК в случаите по чл. 7, ал. 6 от ЗУЧК;
- Да съставя актове за установяване на нарушения по чл. 23 и 24в от ЗУЧК в случай, че министърът на туризма е сезиран за извършването им и не е започнало административнонаказателно производство по реда на чл. 32, ал. 4 от ЗУЧК;
- Да съставя актове за установяване на нарушения по чл. 31 от ЗУЧК, извършени на неохраняем морски плаж или на морски плаж за природосъобразен туризъм;
- Съдействие за повишаване квалификацията на служителите и подобряване организацията на работата на общинските администрации за своевременното и законосъобразното обслужване на гражданите;
- Подпомагане осъществяването на контрол по изпълнението от общинската администрация на делегирани функции от съответните органи на централната държавна власт;
- Обработка на приключени преписки и документи и предаването им за съхранение в учрежденския архив на областната администрация;
Работни места – 1 брой.
Лице за контакти и допълнителна информация: Старши експерт „Човешки ресурси”, тел. 056/894-154.
ПРОФ. Д. Н. МАРИЯ НЕЙКОВА/П/
Областен управител на област Бургас