„С настоящия областен управител стартираме всички необходими процедури за изграждането на обходен път на град Айтос“. Това съобщи зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Валентин Граматиков, който проведе спешна работна среща в града с кмета на общината Васил Едрев, областния управител на Бургас проф. Мария Нейкова, зам.-директора на ГД „Национална полиция“ ст. комисар Борислав Муеров, ст. комисар Калоян Калоянов – директор на ОД МВР - Бургас, и др. На нея бяха набелязани спешни мерки за обезопасяване на движението в населеното място след няколкото тежки катастрофи с товарни автомобили, както в краткосрочен, така и в дългосрочен аспект.
Зам.-министър Граматиков посочи, че обходният път на Айтос ще се изгради съгласно всички законови процедури и нормативни актове. Дейностите ще стартират след заседание на Областния съвет за развитие, който ще се свика от областния управител на Бургас, като изграждането на околовръстното шосе ще е приоритет номер едно. „За съжаление, въпреки твърденията за съществуващ проект от предишните управляващи в АПИ и МРРБ, няма никакви документи, свързани с проект за обходния път на Айтос. Ако е имало такива, те са потънали“, посочи зам.-министър Граматиков. Той подчерта, че това е дългосрочната мярка за справяне с проблема. Пред жители на Айтос регионалният заместник-министър подчерта, че МРРБ има необходимата експертиза, за да финализира това, което искат – обходен път. Той подчерта, че проектът ще се случи, но по правилния начин, като се спазват всички написани правила при изграждане на такива инфраструктурни проекти. Строителството определено е от най-бързите процеси, които могат да се случат, но докато стигнем до него времето е доста, подчерта Валентин Граматиков.
Още следващата седмица ще бъдат предприети и краткосрочни решения, чрез които движението да се обезопаси. Със заповед на АПИ, координирана с МВР, ще бъде спряно движението на товарни автомобили над 12 тона през Айтос. Тежкият трафик ще бъде пренасочен през Ришкия проход и Карнобат, с изключение на зимния период. Това се налага понеже единствено Ришкият проход остава проходим при зимни условия. Стана ясно, че в този период не се извозва зърно и фуражни изделия, както и дървен материал. За подобряване на пътната безопасност в района на инцидента ще се монтират стационарни камери за скорост, а докато се изградят, ще се осигури мобилна камера. На 23 септември комисия от експерти ще направи оглед на трасето, където стана катастрофата. Там ще се набележат местата, при които да се положат изкуствени неравности и оребрена маркировка за ограничаване на скоростта. Екипите на ДАИ, БГ ТОЛ и МВР ще поставят мобилни кантари за контрол на тежестта на товарните коли.