Функции "АКРРДС"
Функции на Дирекция "Административен контрол, регионално развитие и държавна собственост" ("АКРРДС"):
1. Подпомага изпълнението на правомощията на областния управител, предвидени в законодателството и в актовете на Президента на Република България и на Министерския съвет.
2. Организира изпълнението на делегирани функции от централните органи на изпълнителната власт.
3. Организира подготовката и провеждането на административно-териториални промени на територията на областта.
4. Изпълнява задачи по организационно-техническата подготовка на избори.
5. Осигурява упражняването на контрол за законосъобразността на актовете и действията на органите на местното самоуправление и местната администрация в случаите, когато това е възложено на областния управител със закон или с друг нормативен акт.
6. Координира, подпомага и контролира дейността на териториалните звена на органите на изпълнителната власт и отношенията им с общинските администрации.
7. Координира дейността на кметовете на общини при взаимодействието им с Областната дирекция на МВР по спазване на обществения ред и борбата с престъпността.
8. Подпомага и контролира изпълнението от общинската администрация на делегирани функции от съответните органи на централната държавна власт;
9. Организира и участва в разработването и актуализацията на Областната стратегия за развитие.
10. Подпомага организационно-технически и експертно дейността на Областния съвет за развитие.
11. Набира и анализира информация за изпълнението на Областната стратегия за развитие.
12. Участва в разработването, организира и координира изпълнението на стратегии, планове, програми и проекти на територията на областта в съответствие с правомощията на областния управител.
13. Осигурява изпълнение на функциите на областния управител по устройство на територията.
14. Координира и подпомага провеждането на държавната политика в секторите строителство, транспортно обслужване, опазване на околната среда и културно-историческото наследство, образование, здравеопазване, заетост, социални, етнически и демографски въпроси.
15. Осигурява правните и фактическите действия по придобиване, разпореждане и управление на държавната собственост на територията на областта в рамките на предоставените на областния управител правомощия.
16. Осъществява действията по съставяне на актовете за държавна собственост, отписване на имоти - държавна собственост и отбелязване на промени в съставените актове.
17. Води актовите книги и регистри на имотите - държавна собственост на територията на областта по образци, утвърдени от министъра на регионалното развитие и благоустройството.
18. Води на отчет имотите - държавна собственост, които се управляват от областния управител.
19. Осигурява защита на държавните интереси при неправомерно ползване на държавни имоти от физически и юридически лица на територията на областта;
20. Поддържа връзки с международни организации, с региони и области в други държави, разработва и реализира съвместни проекти.
21. Подготвя документите по налагане на предвидените в закона и в другите нормативни актове административни наказания.