Обща информация за административните услуги
Редът за организиране на административното обслужване в Областна администрация Бургас е нормативно определен с Административно-процесуалния кодекс и Наредбата за административно обслужване. С цел подобряване на административното обслужване в администрацията са разработени следните правила:
1. Харта на клиента и стандарти за административно обслужване;
2. Вътрешни правила за организацията на административното обслужване в Областна администрация Бургас;
3. Протокол за устно заявено искане за административна услуга;
4. Заявление за образуване на производство за КАО;
Работното време на служителите в Центъра за услуги и информация е от понеделник до петък, от 9.00 до 17.30 часа, без прекъсване. В случай, че в служебните помещения има потребители на административни услуги в края на обявеното работното време, работата на служителите продължава до приключване на тяхното обслужване, но не по късно от 19.30 часа. Тел. 056 842 872, 056 894 147
Звеното за административно обслужване:
1. Предоставя информация за административните услуги на достъпен и разбираем език;
2. Отговаря на запитвания от общ характер и насочва въпросите по компетентност до звената в съответната администрация, както и към други административни органи, компетентни по съответния въпрос;
3. Разяснява изискванията, на които трябва да отговарят заявлението или искането за осъществяване на административната услуга, жалбата, протестът, сигналът или предложението по предварително установен ред;
4. Приема заявления и искания, жалби и протести, сигнали и предложения;
5. Приема заявления и регистрира устни запитвания по Закона за достъп до обществена информация;
6. Проверява пълнотата на документацията за всяка административна услуга по предварително изготвен контролен списък;
7. Дава информация за хода на работата по преписката;
8. Осъществява връзката с останалите звена от администрацията по повод осъществяване на административното обслужване;
9. Предоставя исканите документи;
10. Осъществява контакт с приемните за предложения и сигнали, когато са създадени такива, както и със звената, работещи експертно по преписките, образувани въз основа на сигнали или предложения;
11. Разяснява начина на плащане на заявената административна услуга, като насърчава плащането с платежна карта чрез терминални устройства ПОС в случаите на осигурена възможност за картови плащания.
Таксите, дължими за част от услугите са определени в Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и от областните управители и могат да бъдат заплатени последните начини:
1. В брой в Центъра за услуги и информация;
2. По банков път по следната банкова сметка: BG86 UNCR 7630 3100 1144 24, BIC: UNCRBGSF, УНИКРЕДИТ БУЛБАНК;
3. Чрез ПОС-терминално устройство в Центъра за услуги и информация.